Sunday, September 16, 2012

自己紹介 

皆さん、始めまして!私は林竹(リンチュ)と申します。出身は中国の南京です。スミス大学の四年生で、専攻は経済で副専攻は数学です。私はいつも、日本の歴史と文化に興味があります。中一から日本のアニメやドラマが好きになりました。日本に行った事も二回あります。今、大学院の入学試験を受けたり、論文を準備したりしながら、仕事も探しています。専門はビジネスが考えるけと、東アジア研究の可能性も高いです。中国と日本は、似ていると違うことがたくさんあるので、その微妙さは面白いとおもって、もっと理解しればよかったです。 Hello everyone! My name is Linzhu. I come from Nanjing, China. I am a senior at Smith College and major at Economics, minor at Mathematics. I am always interested in Japanese history and culture. From the first year of middle school, I became a fan of Japanese animation and drama. I also have been to Japan twice. Now I am taking gratuate school entrance exam and prepare for statements. At same time, I am also applying for jobs. Though I am considering to major business in graduate school, it is highly possible of East Asia studies. There are many similarities and differences between China and Japan. I think this subtlety is interesting and wish to understand more.

5 comments:

  1. 初めまして!私は裕太(ユウタ)と申します。出身は日本の千葉県です。東京福祉大学の三年生で、専攻は教育です。好きなものは日本の歴史です。まだアメリカに行ったことがないので、ぜひ行ってみたいです。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 私は、最近も日本の歴史に興味になります。どの時代が一番好きですか。

      Delete
  2. 皆さん、初めまして!私は悠太(ユウタ)と申します。出身は日本の群馬です。東京福祉大学の三年生で、専攻は教育です。日本のアニメやドラマは特に何が好きですか?教えてください。大学院の入学試験や、論文の準備や、仕事を探すことをがんばってください。よろしくお願いします!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 初めまして、今、アニメより、ドラマのほうが好きです。一番好きなのが仁という江戸時代について、医療劇です。最近は忙しすぎて、あまり見られませんでした。

      Delete
    2. お返事ありがとうございます。私も、仁というドラマが好きです。体調に気を付けて、頑張ってください!

      Delete